Zoekmachine Optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie is een essentieel onderdeel geworden van de hedendaagse bedrijfsvoering. Wist u dat 90% van de Nederlanders gebruik maakt van de zoekmachine Google? En dat meer dan 90% hiervan zoekt naar producten en diensten via het internet? Het goed voorkomen in de Google zoekmachine is dus essentieel om meer bekendheid te krijgen voor uw diensten of producten. Lees hier meer over hoe Nederland haar tijd online besteed.

Ik van King E-Commerce bied verschillende diensten aan om hoog in Google te komen, en zo meer zichtbaarheid te creëren voor uw bedrijf op het internet. Denkt u bijvoorbeeld aan diensten als linkbuilding of Google optimalisatie.

Hoe ga ik te werk?

Bij het optimaliseren van uw website voor de Google zoekmachine is het belangrijk om zowel technische aanpassingen te verrichten als aanpassingen direct voor de bezoeker. Deze aanpassingen gaan bij mij hand in hand. Zo kan ik ervoor zorgen dat u niet alleen zichtbaar bent voor zoekmachines maar ook voor de uiteindelijke gebruiker interessant bent!

Verder analyseer ik constant data aan de hand van uw bezoekers en de betreffende kanalen en implementeer ik Google analytics en Google Search Console op uw website om dit meetbaar te maken en de online marketing strategie aan te passen waar nodig.

Stappenplan voor zoekmachine optimalisatie

  • Uw online doelstellingen formuleren

Ik ga met u om de tafel om zo uw online doelstellingen te formuleren, dit gaat gepaard met een situatieschets van uw huidige website. We gaan bekijken wat de diensten zijn die u wilt profileren op het internet, en welke vraag hier naar is. Dit doen wij door middel van een zoekwoordenonderzoek en een schets van uw doelgroep.

  • Aan het werk

Ik ga aan de slag met het maken van technische aanpassingen aan uw website. Er worden productpagina’s gemaakt en de interne en externe link structuur word verbeterd.

  • Rapporteren

Ik houd u graag op de hoogte van de ontwikkelingen van uw zoekmachine marketing campagne. Ik stuur u elke maand een rapportage en geef hier dien gewenst mondelinge uitleg over. U kunt bij deze maandelijkse contact sessies ook gebruik maken om bepaalde zaken kenbaar te maken. U kent immers uw eigen markt/industrie/doelgroep beter dan dat ik dat doe. Dit helpt ons in te spelen op nieuwe kansen en ontwikkelingen binnen uw branche!