Internet adverteren

Het inzetten van internet adverteren voor uw bedrijf.

Internet adverteren is een brede term die meerdere internet marketing specialisaties kunnen bevatten. De meest bekende zijn wel zoekmachine optimalisatie en het PPC model.

Met zoekmachine optimalisatie is het doel om hoog in Google te komen zonder gebruik de maken van het PPC model, deze “gratis resultaten” worden ook wel de “organische zoekresultaten” genoemd.

Het PPC model, een afkorting van Pay Per Click en in het Nederlands, het betalen per klik model, kan u direct meer zichtbaarheid geven voor uw product of dienst op het internet, terwijl een zoekmachine optimalisatie traject vaak langer duurt voor het gewenste effect. De meest bekende aanbieder van het PPC model is Google, deze dienst van Google heet Google Adwords.

Adverteren op internet met Google Adwords.

Zoals de naam al aangeeft betaald de adverteerder pas wanneer er daadwerkelijk geklikt word op de advertentie. Google Adwords is één van de snelst groeiende advertentie mogelijkheden op het internet en dit is niet voor niks.

Met het adverteren via Google Adwords is het mogelijk om advertenties specifiek te laten zien aan uw doelgroep. Dit is iets wat met conventionele advertentie methodes veel moeilijker of helemaal niet mogelijk is. Door gebruik te maken van deze vorm van adverteren is het veel waarschijnlijker dat iemand die de advertentie ziet ook daadwerkelijk interesse heeft in uw product/dienst.

Dit is ook het uiteindelijk het doel van Google, een zo relevant mogelijke advertentie te laten zien aan haar gebruikers. Om te zorgen dat de advertenties zo relevant mogelijk zijn aan de zoekopdracht van de gebruiker hebben ze een rekenkundig systeem ontwikkeld genaamd ad-rank. Meer weten over Google’s Ad-rank? Klik hier.

De Ad-rank is de formule die de uiteindelijke positie bepaald voor een advertentie. Google ad-rank houd rekening met de volgende factoren:

  1. Kwaliteitsscore van de advertentie.
  2. Maximum bod per klik.
  3. Het gebruik van advertentie extensies.

Google Adwords zelf doen of uitbesteden?

Veel bedrijven zien het nut van adverteren via Google in, en willen graag aan de slag, en starten heel enthousiast met één van de vele € 75,- coupons die te vinden zijn en starten de eerste Google Adwords campagne. Vaak komt men erachter dat er toch specialistische kennis nodig is om succesvol te zijn met Adwords.

Wanneer u geen ervaring heeft met Google Adwords maar toch wilt adverteren via dit platform laat dan Google Adwords uitbesteden door een specialist.

Google Ad-rank uitgelegd

Hieronder vind u een video waar in Hal Varian de werking van de Ad-rank formule uitlegt.